شاید یک از اهداف اصلی گردهمایی هایی  از این جنس و همچنین راه اندازی کاروانهای راهیان نور ، که در ایام اسفند و نوروز هر سال جهت بازدید از مناطق عملیاتی غرب و جنوب به راه می افتند ، جدای از تجدید خاطر برای دلاور مردان دفاع مقدس و گرمیداشت یاد و خاطر همرزمان شهیدشان که نفس به نفس در چند قدمی آنها به خاک افتادند ، تا آسمانی شوند . پیوند نسل ها ی بعد از جنگ با نسلی که لباس های خاکی بر تن کردنند . راست قامت ایستادنند و ایستاده جان دادند ، تا آینده گان این مرز و بوم سرافراز بایستند . در گردهمایی سال جاری فرزند 7 یا 8 ساله  یکی از دلاوران آن دوران ما را همراهی می کرد . معصومیت همراه با شیرین زبانی همسفر کوچکمان در جای خود دیدنی و شنیدنی بود . ولی آنچه ما را واداشت که مطلب حاضر را پست کنیم تکه کاغذی بود که مبین کوچلو در آخرین روز سفر نشانم داد . مبین تمام احساس و مشاهدات خود را در قالب جمله ای کوچک که روح بزرگی را با خود یدک می کشید بر لوح سفید کاغذ حک کرد بود .  بغض فشرده ای تمام وجودم را لرزاند ، شایسته دیدم عین مطلب را در معرض قضاوت همگان قرار دهم . لطفاً آن را با احساس کودکانه بخوانید .

 


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:, توسط مصطفی

 

در این مراسم که به همت مجمع رزمندگان تیپ 15 امام حسن (ع) هر ساله در اولین جمعه اسفند ماه برگزار می شود  ، پیشکسوتان و رزمندگان 8 سال ایثار شهادت یاد و خاطره سالهای حضور در سنگرهای عشق و ایثار را گرامی داشتند .

دیدن صحنه های در آغوش کشیدن یاران بعد از گذشت سالها دوری ، چنان شوری را در دل مسافران دیار عشق وفا ایجاده کرده بود که ساعت ها در زیر تابش شدید آفتاب سر از پا نمی شناختند . شاید بنیانگذاران گرده همایی ، ده سال پیش  تصورنمی کردنند  اینچنین استقبالی را بعد از گذشت یک دهه شاهد باشند . آنچه یاران قدیم را سرمست از گوشه کنار ایران در قالب کاروانها ، گروهای چند نفره و یا به صورت انفرادی و بعضاً با خانواده به جنوب غربی ترین نقطه ایران می کشاند ، شوق دیدار و زنده کردن خاطرات فراموش شده در لابه لای غبارهای روزگار است .در این مراسم سردار حشمت به ایراد سخن پرداخت و شرح مختصری از چگونگی تشکیل تیپ و ماموریتهای محوله بیان داشتند . درادامه دکتر محسن رضایی فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس  ضمن گرامیداشت یاد خاطراه فرمانده هان شهید به شرح صفات آنان  و رزمندگان دفاع مقدس پرداختند .  لازم به یاد آوریست این مراسم هر ساله در اولین جمعه اسفند برگزار می شود که دهمین گردهمایی آن استثناعاً در تاریخ 19/12/90 برگزار شد.

 


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:, توسط مصطفی

آخرین جلسه کمیته فرهنگی مجمع رزمندگان تیپ امام حسن ( ع) در سال 1390 تشکیل شد

دراین جلسه آخرین هماهنگی های اعزام  پیشکسوتان رزمنده تیپ  انجام شد.

به گزارش خبرنگار تیپ خوبان آخرین هماهنگی های قبل از اعزام از زوایای مختلف پشتیبانی و تدارکات ، زمانبندی های دیدار از مناطق و همچنین برنامه فرهنگی طی سفر مورد ارزیابی و بازنگری قرار گرفت . شایان ذکر است با توجه به تجربیات اعزام در سنوات گذشته ، برنامه سال جاری متفاوت تر و متنوع تر از سال های قبل خواهد بود . به نحوی که 60 نفر از رزندگان تیپ که هم اکنون در تهران مقیم هستند در تاریخ 17/12/90 راس ساعت 8 شب به وسیله قطار راهی خوزستان شده و در تاریخ 19/12/90 از طریق هوایی به تهران بازمی گردنند .

خاطراتی از سفر سال 1389

 

 


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 6 اسفند 1390برچسب:, توسط مصطفی