تيپ خوبان

قسمت آخر مصاحبه با سردار پريشاني

گردهمایی رزمندگان تیپ 15 امام  حسن مجتبی(ع) به همت و تلاش تعدادی از بازماندگان تیپ هر ساله  برگزار می‌شود، به نظر شما تجمعات این‌چنینی می‌تواند اثر بخش باشد؟

وقتی صحفات تاریخ را ورق می‌زنیم و فراز و نشیب‌ها و اتفاقات را از دوربین چشم مورخان، نویسندگان و محققین نگاه می‌کنیم درمی‌یابیم که چه بسا برای دسترسی به وقایع و حوادث تاریخی می‌بایست روزها، ساعت‌ها و شاید سال‌ها زمان صرف جمع‌آوری اخبار، حوادث و همچنین پیدا کردن منابع و عوامل آن اخبار کرد. در این میان پس از پیروزی انقلاب اسلامی و شروع جنگ و به‌دنبال آن پایان جنگ، اغلب نویسندگان و پژوهشگران به‌واسطه نبودن امکانات و منابع قابل اعتماد و همچنین به لحاظه طبقه‌بندی سوژه‌ها اغلب به صورت سطحی و آماتور، با عجله و بدون تحقیق پای کار می‌آمدند و در نتیجه مورد انتقاد شدید بازماندگان جنگ هم قرار می‌گرفتند.

تعدادی از بازماندگان جنگ تحمیلی که در سازمان 15 امام حسن مجتبی(ع) در میادین نبرد در کنار همرزمان خود افتخارها آفریدند در عنفوان جوانی در کنار هم، در یک مدرسه که می‌توان آن را مدرسة انسان‌های افلاکی نامید مشغول به تحصیل علم و دانش بودند؛ بنابراین خاطراتی بسیار شیرین و گاهی تلخ در طول آن دورة دانش‌آموزی هشت ساله دارند و چه بهتر است که این خاطرات تلخ و شیرین از درون اتاق‌های کوچک خانه‌هایمان خارج و در خیابان‌ها، کوچه‌ها، مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها و این گردهمایی‌ها آورده شود و با انتقال این خاطرات به دیگران زمینه آگاهی بیشتر نسل‌های آینده از این حوادث بیشتر مهیا شود.

امیدوارم بر پایه‌ این حدیث پیامبر گرامی اسلامی که نقل شده است: هر شهید هفتاد نفر از بستگان خود را شفاعت می‌کند، شهیدان عزیز والا مقام تیپ 15 امام حسن مجتبی علیه السلام در روز قیامت به شفاعت دوستان و یاران بازمانده از قافله بشتابند. دوستان و همرزمان آنان هم هر سال یک بار گردهم جمع می‌شوند و با بستن عهد و پیمان مجدد قول می‌دهند که تا آخرین لحظه و با آخرین قطره خون خود از اصل و منشور انقلاب اسلامی و آرمان‌های والای شهیدان جنگ و انقلاب اسلامی نگهبانی کنند و ادامه دهندة راه آنان باشند.

در پایان باید به مسئولین، پایه‌گذاران، تصمیم‌گیران و مدیران این حرکت مقدس خسته نباشید گفت و برای ماندگاری این حرکت مقدس یک منشور نوشت و آن را پایه و اساس کنگره بزرگداشت تیپ 15 امام حسن مجتبی(ع) قرارداد تا بتوانیم به فرزندان خود بیاموزیم که چگونه راه پدران خود را ادامه دهند. انشاءالله تا قیام الهی حضرت مهدی(عج) این منشور سند عبور این انسان‌ها از پل صراط شود.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:, توسط مصطفی